Etter snart 3 år :)

Hei folkens 🙂

Nå ere straks den 25 Juli.. Å da ere 3 år sea je datt ta hesten, kraftig rideulykke.. Lå 14 dager i koma.. Måtte lære oppat ALT på nytt.. Å når dom la meg i kunstig koma.. dom viste itte om je kom te å overleve hæll itte. Åsså når je datt ta hesten så skjedde det veldig fort.. For je veit liksom itte at je har døtti ta hesten.. Pappa var nedi fjøset, å dreiv å jobba der. Han hørte je skrek HJEEELP.. å hesten kom full fart hemmat.. å je lå vist nedi grøfta, pappa kom løpende med en gang. Måtte ta hjertekompresjon på meg. Åsså kom sjukebilen, åsså luftambulanse. Åsså vart je fløyet te Ullevål.. Lå på sjukehuset i 2 mnd.. Åsså dom la meg i koma pga så mye smerter je hadde.. Åsså kom te meg sjøl etter 14 dager da.. Å da begynte je å prate.. Føste ordet je sa var : FAEN. Og etter det så sa je BARE FARMIN. Å det husker je itte at je sa da.. Men mamma og pappa har fortalt meg 🙂 Mamma og Pappa kom å besøkte meg hver eneste dag, for dom var så bekymra for meg, dæ skjønner je da.. Åsså vart je fløtt over te ei anna avdeling.. Åsså søstera mi kom og noen ganger da.. Je vart lært oppat da.. Åsså når je begynte å bli bedre 🙂 Da husker je at je synes det var så morro å se på fremsteg ungdomslag filmen, der je var mæ å sang 🙂 Åsså fikk je god kontakt med ei som jobba på den avdelinga, å hu har je kontakt med nå den dag idag liksom 🙂 Å hu og je så den filmen kjempemange ganger da, hehe 🙂 Lærte å gå, skive sms, prate osv 🙂 Åsså husker je dæ at je masa om å få permisjon, fordi je ville væra heme ått mamma og pappa 🙂 Men dæ fikk je itte lov te, for je var alt for dårlig sa dom. Å da husker je at je vart sint! Men etterhvert… Da sendte dom meg te Sunnaas sykehus, på opptrening 🙂 Da øvde je på hukommelsen, styrke i armer og bein og slik.. Å je gjorde alt je kunne for at je sku bli bedre, å så mye som je har kommet meg. Je bor i egen leilighet, klarer å gå og klarer det meste. Egentlig helt utrolig å tenke på 🙂 Og skar jammen meg begynne med en tilrettelagt jobb etterhvert og 🙂 Og je må bare si det atte je er så glad i mamman og pappan min. Hadde det itte vøri atte pappa hørte je skrek HJEEELP, å han kom løpende , å tok hjertekompresjon.. Så hadde je itte levd den dag idag.. Å dette her er straks 3 år siden 🙂 Verdens herligste MAMMA OG PAPPA <33

Blogges <3 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg